22.9.07

XII Trobada de Barques de Vela Llatina de L'Escala

Vint-i-tres embarcacions es van reunir a l'Escala, el dia 15 de setembre, per participar en la "XII Trobada de Barques de Vela Llatina". Va fer un temps esplèndid, amb sol i vent suau, que va permetre gaudir d'un dia de navegació fantàstic, plàcid i sense ensurts. A més, el mateix dia es va fer la tradicional "Festa de la sal", en què hi van participar algunes de les embarcacions. També hi era present el pailebot "Santa Eulàlia", encorat prop de la platja.

La concentració de veles llatines davant de la vila em va recordar en alguns moments les antigues fotografies de Josep Esquirol, el gran fotògraf escalenc que, a començament del segle XX, va deixar constància de la vida marinera de l'Escala a través de les seves fotos en blanc i negre, d'una qualitat i riquesa de detalls extraordinàries.

Trobareu fotos de la trobada de l'Escala en aquest enllaç: http://www.flickr.com/photos/navegantsolitari/sets/72157602121331769/

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Quin goig!1 Qué maques les barques, el temps, la mar...

Qualsevol día m'apunto a una moguda d'aquestes. De moment m'estic preparant per el viatge a Àfrica. Ja saps que remuntarem el Níger fins a Tumbuctú, durant dos díes,en pinassa?
Crec que serà una experiència única.

Una abraçada, Joan.

Unknown ha dit...

Hola, Mercè. Abans que res, felicitats!
Aquest viatge per l'Àfrica pinta la mar de bé. Tant de bo m'hi pogués embarcar! Aprofito l'avinentesa per recordar-te la meva afició per col·leccionar petites embarcacions de països del món... ;-)
Segur que serà una experiència única i que esperem compartir a través del teu blog.
Per cert, no sé si sabies que el títol del meu blog el vaig treure del llibre del Jordi Esteva "Los árabes del mar. Tras la estela de Simbad: de los puertos de Arabia a la isla de Zanzíbar", editat per Península dins la col·lecció Altaïr Viajes. No sé si l'has llegit però, donada la teva passió pel món àrab, te'l recomano vivament. Zanzíbar és un altre d'aquells viatges a posar en la llista de "pendents".
Que els vents et siguin favorables.